Logo Casablanca Filmová literatura

O nás
Novinky
Připravované
Vydané knihy
Recenze
Kvíz
Objednávka



   

Připravujeme


Luboš Ptáček:
PROMĚNY ČESKÉHO HISTORICKÉHO FILMU

Tři studie českého filmového historika Luboše Ptáčka se zaměřují na vybrané kapitoly z dějin českého historického filmu. První studie zkoumá proměny zachycení Sudet v českém(československém) filmu, jednak jakožto krajiny a jednak jako proměňující society. Autor se zvláště soustředí na proměnu obrazu sudetského Němce. V další části zkoumá způosby historické reprezentace ve třech nejnovějších českých historických seriálech: Svět pod hlavou, Bohéma a České století. Třetí kapitola navazuje na tu předešlou v tématu porevolučních TV seriálů, přičemž svoji pozornost zaměřuje na zachycení období normalizace.

Cca 200 stran, vázaná, čb ilustrace
Doporučená cena: ??? (u nás ???,-)



V plánu na konec roku 2018

Kniha vychází s podporou Filozofické fakulty UPOL v Olomouci

Edice Filmová mozaika, sv. 5

Radomír Kokeš a kol.:
KAPITOLY Z HISTORICKÉ POETIKY ČESKÉHO FILMU (1911-1922)

Projekt kolektivní monografie „Kapitoly z historické poetiky českého filmu (1911–1922)“ reprezentuje první knižní výstup z mnohaletého výzkumu estetických dějin českého filmu, realizovaného Radomírem D. Kokešem, odborným asistentem z Ústavu filmu a audiovizuální kultury. Tento projekt usiluje předložit (a) na jedné straně historii stylu a vyprávění kinematografie v českých zemích a (b) na druhé straně nabídnout řadu užších dějin stylu a vyprávění v rovině stylu tvůrců, tvůrčích týmů, žánrů či konkrétních filmařských postupů. První svazek se zaměřuje na na roky 1911 až 1922, kdy rok 1911 je počátkem kontinuální filmové produkce a rok 1922 je prozatím pracovně předpokládaný konec druhého období vývoje stylu kinematografie v českých zemích. Monografii otevře metodická rámující studie, jež zasadí zkoumání tohoto období české kinematografie jak do širších metodických souvislostí, tak do dějin mezinárodní kinematografie. Bude se například ptát, co nám výzkum dějin stylu a vyprávění v české kinematografii může povědět o její pozici v mezinárodním kontextu – a proč se vůbec tímto způsobem zabývat filmy, jež dlouhá desetiletí nikdo neviděl a nejsou mimo archiv divácky dostupné. Následující studie budou uspořádány v logickém výkladu shora dolů: od nejobecnějších postupů k jejich ne/využití u určitých tvůrců a v konkrétních filmech.

Cca 300 stran, vázaná, čb+bar. ilustrace
Doporučená cena: ??? (u nás ???,-)

Kniha byla podpořena Státním fondem pro kinematografii

V plánu na konec roku 2017


Edice Filmová mozaika, sv. 6

Andrea Schnapková, Zdeněk Hudec a kol.:
DALEKÁ CESTA. Kritické a analytické studie

Výbor 4 studií zkoumající detailněji vybrané stránky (scénář, holocaust) působivého snímku Alfreda Radoka z roku 1949 o osudu českých Židů v Terezíně během druhé světové války.

cca 200 stran, brožovaná, čb ilustrace
Doporučená cena: ??? (u nás ???,-)



V plánu na začátek roku 2019


David Čeněk - Antonín Tesař a kol.:
KREV, SLZY A SPERMA. Čítanka filmového braku

Drtivá většina filmové literatury se zabývá díly klasického filmového kánonu, přelomovými snímky mainstreamové (žánrové) produkce či tzv. artovými filmy. Tato kniha je pokusem vykročit mimo toto tradiční pole, mezi díla považovaná za braková, pokleslá, vulgární, drastická určená pro otrlého diváka, která si ale někdy právě díky svým opovrhovaným vlastnostem vydobyla status kultovními děl. Zaslouží si i tato filmová tvorba seriózní zájem? Autoři publikace, organizátoři kultovní přehlídky filmů pro otrlého diváka, si vytknuli nelehký úkol vytvořit pro českého čtenáře knihu, která představí tuto nesourodou masu snímků v ucelenějším přehledu, která se pokusí vystihnout určité kategorie, témata pro ni chrakteristická, její divácká, produkční a estetická specifika.

Cca 300 stran, brožovaná, čb+bar. ilustrace
Doporučená cena: ??? (u nás ???,-)

Kniha byla podořena Státním fondem pro kinematografii

V plánu na rok 2017


Petr Kopal:
KINEMATOGRAF MISTRA THEODORIKA

Nejsou psané dějiny již pasé? Není vhodné v době vysoce rozvinuté vizuální kultury mluvit spíše o potřebě "pohyblivých historických obrazů"? Není historický film vlastně také dějepisnou prací svého druhu, jde přeci o podobný dějinný konstrukt? Pokud se filmař-historik uchýlí k přísné metodice historika-akademika, proč by jeho dílo nemohlo být označeno za odbornou studii, za příspěvek k vědecké diskusi, který navíc vnáší do debaty zpředmětněnou imaginaci? A především, nebyl mistr Theodorik jedním z prvních "českých" filmových režisérů a projektantem 3-D kina? Zajímají vás tyto otázky, pak se těšte na knihu českého medievisty a filmového historika Petra Kopala.

Cca 300 stran, vázaná, čb+bar. ilustrace
Doporučená cena: ??? 299 Kč (u nás ???,-)

Kniha vzniká ve spolupráci s nakladatelstvím Academia

V plánu na rok 2016



Kontakt: Václav Žák - nakl. Casablanca, Feřtekova 23, 181 00 Praha 8, tel: 732 754 685, e-mail: zakvaclav@post.cz